robertoromano

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  1. robertoromano

    Dea 150 58x56

    Ti diverti non c'è che dire,tanto lavoro in una giornata ma i risultati ti han ripagato,se puoi mettici una bancata,ormai i numeri li abbiamo dati 👍😉
  2. robertoromano

    50 special 130 dr

    Eeeeeeee magari il Dr quello appena uscito in alluminio,cosi lo proviamo 👍
  3. robertoromano

    180 falc

    Ti informo che il tuo/mio ex gt l'ho fatto lappare due volte quindi potresti essere all'ultima maggiorazione,non ricordo esattamente,se cosi fosse,se fai casino vai in cromatura anche se difficile che scromi(mai successo a me). 😉 😁
  4. Blaps per lo speed la penso come te,tot giri = tot velocità matematica,possono ballare 4-5 kmh non 20-30,non ne faccio una Bibbia ma ritengo legittimo avere qualche dubbio.Provato personalmente mi pare abbastanza veritiero. Verifiche col GPS mi fan ridere da quando lo hanno inventato siamo tutti fenomeni certificati ,non rispecchia le mie esperienze e non ci credo molto,c'è un bug parere mio personale non menef.....forse il bug lo ho io nel cervelletto potrebbe anche essere. Però tutti sti discorsi senza una comparativa seria ma per sentito dire? Se paragoni una espa con se stessa ok trovi le condizioni migliori per lei ma non iniziamo neanche i paragoni tra cose di cui non abbiamo dati certi e.....di provenienza affidabile,perché, e fidati di qualcuno che queste storie le ha viste e riviste,su questo forum,se senti tizio,quella va meglio,se senti caio,va meglio quell'altra,ma poi vien molto spesso fuori che i paragoni son fatti a distanza,e uno è amico di questo,uno e amico dell'altro,guardacaso......ripeto,non diamo troppe cose per certe.... Qualche utente ne ha provate più di una sullo stesso motore,è già qualcosa,a prenderlo per buono. Buon proseguimento acki.
  5. robertoromano

    damnation in alluminio 130 Polini Evo

    Che albero era Lop? Parmakit fa serie differenti cioè più o meno economiche? Comunque con volano leggero come hai te non dovrebbero succedere queste cose,è volano vmc giusto?quanto pesa esattamente?
  6. robertoromano

    Elaborazione Pk 50 S "da piccolo"

    Il 102 coi rapporti del 50cc sei sempre su di giri se vuoi far un po' di km rischi di grippare ,come ti hanno detto vai di 24-72 che è la sua.
  7. robertoromano

    Volano sip

    Se sull'altro motore era a posto,il problema non è l'accensione.Potresti avere l'albero del nuovo blocco leggermente scentrato e le vibrazioni che si creano bastano a darti quello sfregamento.
  8. robertoromano

    Metzel Me1 sicurezza prima dell'acquisto

    Toccavano dove le 90/90? Carter o marmitta(dipende dal modello)?
  9. robertoromano

    Metzel Me1 sicurezza prima dell'acquisto

    La misura "da libretto" è 3.00-10,le 90-90-10 montano sul cerchio della vespa ,non hanno problemi di ingombri ed hanno una spalla più moderna,le utilizzano in tanti qua dentro.Pero' se trovassi quello puntiglioso non saresti in regola,anche se finora non ne ho ancora sentiti,se proprio non te la vai a cercare....
  10. robertoromano

    Accensione elettronica per 102

    Problemi anche se piove non ne hai,purche monti tutto con criterio senza lasciare fili all'aria,o non tenti di lavare il motore con l'idropulitrice.
  11. robertoromano

    info cambio

    Ma mischiare cluster ed ingranaggi non dedicati,rischi sempre che lavorano su moduli differenti quindi fanno attriti pericolosi.....poi anche le altezze delle battute della crocera,devi trovare un'ingranaggio che ti tornino le quote.......con quello che si trova oggi,non ne vale tanto il rischio di spaccare un motore secondo me.
  12. robertoromano

    Campana 102 polini

    Non centra nulla con la 24-72,è come una 29-68,non va bene per niente.
  13. robertoromano

    carter Malossi

  14. robertoromano

    carter Malossi

    Ve la giro come l'ho ricevuta,se avete notizie,o volete riepilogare now in stock is the brandnew crankcase MALOSSI V-One for Vespa P200: Crankcase MALOSSI V-One for Vespa P200E/PX200 E/Lusso/`98 /MY also for Vespa 125 VNA-TS/150 VBA-Super/160 GS/180 SS /Rally/PX80-150/PE/Lusso/T5 with auto mix, with elestart, rotary valve intake The 200cc PX motor provides THE ideal basis for all VESPA large or wide frame tuning projects. A tuned PX 200 motor equipped with a MALOSSI 210cc cylinder, a 60mm stroke crankshaft and a SIP 'Road' exhaust system provides you with a cruising speed of 110 km/h (almost 70mp/h) and a potential top end speed of up to 125km/h (almost 80mp/h). All the SIP touring VESPA's are equipped with tuned PX 200 motors which make our annual tours, with an average of 2500 km (over 1600 mls.) in five days possible, which proves that you can visit surrounding countries on older VESPA models without serious problems with reliability. The Austrian and German tuning scenes have shown that power outputs of up to 40 PS and more are possible, without the use of nitrous injection. The basis though, remains the PX 200 motor, making it the premium VESPA motor of all geared VESPA models. Everyone should have one at home, even if you put it on the mantelpiece. Alongside their standard replacement engine casings, for the Vespa PX 200, MALOSSI also produce two reinforced and modified versions, ideal for tuning. The MALOSSI V-One with a disc-valve inlet and the Malossi VR-One including a reed-valve inlet. The Italians employ an AL Si7MG aluminium alloy in its construction, with a perfect proportion of both silicium and magnesium. The choice of this material was essential in the development of these engine casings. This was crucial in order to meet the requirements vital in the construction of a modern set of engine casings, that also have a function as a swing-arm. These specifications include withstanding corrosion, ease of modification, exact dimensioning and durable rigidity. They have comfortably achieved these criteria, while setting an industry bench-mark to be measured by! Alongside the reinforcements around the original engines areas of weakness (output shafts, only five crankcase bolts, swing arm flex, shock absorber mounting fragility) they also decided to add more material where necessary to the gasket surfaces, transfer port surrounds, stator plate mounting and the cylinder opening. One of the main innovations is their concept of new, stronger bolts to hold the engine casings together, traditionally M7 bolts with nuts and washers have been used. MALOSSI have chosen M8 bolts that are screwed directly into the threaded holes located larger engine casing half. The result is an improved, tougher connection between the casing halves. The traditional large gasket between the two has also been replaced by MALOSSI recommending the use of a heat-resistant gasket material. Both engine types have an opening for the electric starter and they also optimised the layout of the inlet port and the crankcase. Both have been gas-flowed to improve the transfer of the fuel mix around the crankshaft and towards the cylinder. The transfer port layout matches that found on either their 210 Sport or 210 MHR tuning cylinders and the engine/shock absorber damping rubbers are pre-mounted. There are, of course a number of differences between the two types : Engine Casings MALOSSI V-One (#5717245) Engine casings with a disc-valve inlet, ideal as a direct replacement for the originals, no carburettor manifold included, reinforced, M8 Allen engine bolts, internal dimensions identical to the originals, bearings not included, pre-mounted cylinder and brake mounting studs. Engine Casings MALOSSI VR-One (#5717230) Engine casings with a reed-valve inlet, for ambitious and experienced tuners, includes a 360° rotatable reed-valve manifold for Dell'Orto PHBH 30-34mm carburettors, a six-petal reed, extra reinforcemetns, M8 Allen engine bolts, crankshaft bearings (flywheel-side: 25x52x15/clutch side: 25x62x12), pre-mounted cylinder and brake mounting studs. Conclusion : The V-One represents an ideal replacement for the original PIAGGIO engine casings. Fans of their famous 210cc cylinder kits will appreciate the transfer port layout. The improved casing connection provided by the M8 engine casing bolts also allows the engine to be split while still mounted in the frame. Ambitious tuners will prefer the VR-One that possesses all the advantages of the V-One, plus extra features such as the reed-valve assembly and reinforcements to counter the stresses created by increased performance. The use of a ball-bearing instead of the original needle-roller type on the crankshaft is a welcome solution to an old Vespa issue. Both crankshaft bearings are included in the delivery, along with the complete reed-valve assembly. If you also consider the updated engine gasket system, these engine casings represent unbeatable value in this price-range! We have produced a small video for our SIP Tutorial Channel on YouTube: https://youtu.be/Vuqt82nV35o please share! High res images: https://www.dropbox.com/sh/0hw3yc4x698w8vg/AABHfLneF5ns3vSdee-OkOi-a?dl=0 We´d be glad if you would publish this news. SIP Scootershop is exclusive distributor for MALOSSI products. Thanks. Best regards ……………………………………………………… Ralf Jodl Geschäftsführer / CEO SIP Scootershop GmbH Marie-Curie-Str. 4 D-86899 Landsberg am Lech Germany Tel. +49 (o)8191-96999-69 Fax. +49 (o)8191-96999-70 www.sip-scootershop.com …………………………………………………….. Sitz der Gesellschaft: Landsberg am Lech HRB 18581, Amtsgericht Augsburg Steuernummer: 125/137/50275 Geschäftsführer Alexander Barth, Ralf Jodl SIP Green: please don´t print this email if you don´t need to. -- mobile +39.333.71.52.458 LUN-VEN 12:15-14:00 19:30-21:30
  15. Più é grande più ingrassa.